Tengeri vitorlás gyakorlat

Tengeri vitorlás gyakorlat nélkül a megszerzett tengeri képesítés mit sem ér. Tengeri vitorlás gyakorlat megszerzéséhez kizárólag olyan Partnereket választunk, akiknek emberi és szakmai kompetenciájához nem fér kétség, és akiket mi magunk is jól ismerünk – amennyiben nem mi magunk vezetjük az oktatást. Várunk a gyakorlaton tengeri vizsga előtt, után, vagy akkor is, ha csak vitorláznál egy jót a tengeren. Jelenleg 3-4 napos, valamint egyhetes gyakorlati lehetőségeket kínáluk, de egyedi terveket is megszervezünk.

Bavaria 44 vitorlás az Adrián

Háromnapos tengeri vitorlás gyakorlat

Érkezés nulladik napon, délután (check-in 14.00-től), este 19.00-től konzultáció.
Első-második nap egész nap hajózás!
Utolsó nap délelőtt hajózás, check-out 13.00-14.00 között, majd hazaút.

A háromnapos gyakorlat általában hosszú hétvégére esik, azaz csütörtök délután-este van érkezés, vasárnap délután van hazaút. A program a gyakorlati hajózáshoz szükséges elméleti képzéseket is tartalmazza. Minden nap kormányosi értekezlettel kezdődik, ahol az aktuális időjárási körülményeket analizálva meghatározzuk az útitervet, majd azt manuális és digitális térképeken felvázoljuk, meghatározva a valós, ill. mágneses útirányt, várható hajózási jellemzőket stb. Az egyes feladatok (kormányos, navigátor, hajószakács, deckhand stb.) is kiosztásra kerülnek. Ezt követően kihajózunk!

Családtagok, barátok is részt vehetnek a programon?

Természetesen. Örömmel látunk mindenkit, aki elfogadja, hogy vannak, akik a gyakorlás miatt jönnek, így az oktató/felelős szkipper az ideje egy jó részében velük kell hogy foglalkozzon. „Külsős” csapattagok részvétele az alábbi feltételekkel lehetséges: 1./ Biztos úszni tudás (mint mindenkinek, aki fedélzetre lép); 2./ A túra részvételi feltételeinek elfogadása (részvételi díj, gyakorlási elsőbbség elfogadása, kapitány hajókezelésre és biztonságra vonatkozó utasításainak betartása); 3./ Többi résztvevő formális jóváhagyása.

Milyen a hajó felszereltsége?

Ez egy Bavaria 44-es tengeri túrahajó, minden szükséges kényelmi és biztonsági felszereltséggel: 4 kabin (a jelentkezők számára 3 kabin áll rendelkezésre), 2 fürdő, Radar, AIS, és sok egyéb biztonságot támogató eszköz, nemcsak azért, hogy biztonságos legyen a hajón tartózkodás, hanem azért, hogy legyen mit a gyakorláson megismerni…

Hogyan lehet jelentkezni a túrára vagy gyakorlásra, mi a jelentkezés menete?

Névvel és telefonszámmal az info@delbalatonivitorlas.hu címen. A résztvevőkkel közösen egyeztetjük a teendőket. A foglaláshoz a gyakorlótúra alapdíjának 50%-át szükséges befizetni. Három héttel az indulás előtt a következő 50%-ot. Amennyiben a túra tervezett időpontjához képest a foglalás három héten belül van, akkor a részvételi díj 100%-a a foglaló is egyben.

Tudomásul kell venni, hogy tengeri vitorlázásról van szó, a foglalás a hajót és a szkippert tartalmazza, így a létszámcsökkenést és az időjárást nem tudjuk figyelembe venni. Amennyiben a szkipper úgy ítéli meg, hogy nem biztonságos a kihajózás, bizonytalanok a meteorológiai vagy a szél alkalomszerűen vagy tartósan 30 csomó fölött van, nem lehet kihajózni. További részletek az ÁSZF-ben olvashatóak.

Hányan lehet jelentkezni?

A hajón három kabin áll a résztvevők, összesen legfeljebb 6 fő rendelkezésre. A kabinok kétszemélyesek (egy további kabin a szkipper kabin, amely a szkipper részére van fenntartva).

Mit legyen, ha csak hárman vagy négyen vagyunk?

Amennyiben mindenképpen szeretnétek jönni, két lehetőség van ilyenkor. Vagy megosztjátok a hajó és szkipper díját egymás között, és akkor a hajón kicsit kényelmesebben lesztek, vagy pedig szóltok nekünk, hogy próbáljunk meg útitársakat találni, akik a Ti jóváhagyásotokkal csatlakozhatnak. Hat fő esetén az egy főre jutó költségek csökkennek, azonban többen is vagytok a hajón.

…és ha csak egyedül vagyok?

Küldd el a jelentkezést, iratkozz fel várólistára, és előbb-utóbb összeáll a csapat!

Milyen költségekkel kell számolni?

A gyakorlótúra alapdíja tartalmazza egyebek mellett a hajó és a szkipper bérleti díját, tranzit díjat, idegenforgalmi adót; Nem tartalmazza idegen kikötőben a kikötői díjat (ha nem a báziskikötőben éjszakáztok); az üzemanyag díjat (nem jelentős tétel), valamint az utazási költséget oda-vissza Horvátországba; és az étkezést.

Hol van a báziskikötő, hová kell mennünk az induláshoz?

A hajó jelenleg a horvátországi Murter mellett áll, 5-6 óra autóútra Budapesttől. A Koronátok közvetlenül bejárható innen, ha érted, hogy mire célzok…:)

Tetszik a dolog, de nem felelnek meg a megadott időpontok, vagy helyszín…

Megbízható partnereink segítségével az egész világon tudunk részedre charterhajót találni. Keress minket bátran, ha különleges kérésed lenne.

Tengeri képesítést szeretnék, de nem világos, hogy a tengeri vitorlás gyakorlatot a képesítés megszerzése előtt, vagy inkább utána érdemes megcsinálni?

Olyan oktatóként, aki több sportágban több ezer embert oktatott már életében (G. Gergő), határozottan tudom válaszolni: teljesen mindegy. Mivel a gyakorlatot általában nehezebb összeszervezni, ha megvan rá a lehetőség hogy részt vegyél rajta, javaslom, hogy ne húzd az időt – gyakorlati tapasztalattal a hátad mögött később az elmélet is érthetőbb lesz. Ha viszont úgy jön ki a lépés, hogy a gyakorlat éppen nem megoldható, de a vizsgatanfolyam igen (Horvátországban a tengeri vizsga alapvetően elméleti tanfolyamhoz kötődik), akkor kezdd azzal. Fontos viszont, hogy a tengeri gyakorlatra ne úgy gondoljunk, hogy az egy egyszeri dolog. Minden alkalommal előkerülnek újdonságok, nincs vége a tanulási és a tapasztalási folyamatnak.

Milyen egyéb lehetőség van tengeri vitorlás gyakorlat megszerzésére?

Mi azért szervezünk háromnapos gyakorlatokat, hogy lehetőséget nyújtsunk arra, hogy nagyobb elköteleződés nélkül (munkahelyi szabadság…) is bele lehessen kóstolni a tengeri vitorlázás élményébe. De amennyiben a fentieket szeretnétek egy hétre kibővíteni, semmi akadálya, hiszen általában a standard tengeri vitorlázás amúgy is egyhetes charteridőpontokon alapul. A pontos időpontokkal és árakkal kapcsolatban érdeklődj elérhetőségeinken! Jó szelet!